Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boopsi Administrator
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 304 Skąd: Włocławek (prawie)
|
Wysłany: Nie Lis 25, 2012 17:43 Temat postu: Sixthsense dziennik budowy |
|
|
Witam
Widząc jak koledzy z forum z powodzeniem budują swoje latawce, postanowiłem sam podjąć wyzwanie budowy własnego akrobata. Wybór padł na Sixthsense. Pierwsza wersja powstanie z ripstopu 52g/m2. Szkielet z rurek węglowych 6mm, dolna rozpórka SkyShark 5PT i łączniki Eolo. Plany wydrukowałem w A4 i skleiłem w całość pomagając sobie skleconym podświetlanym stolikiem. Kawałek hartowanej szyby i świetlówka meblowa 13W 50cm załatwiły sprawę.
Następnie wycięte panele nakleiłem na podwójnie sklejoną tekturę i wyciąłem przy pomocy nożyka. Formy wyszły dosyć grube i było przy nich sporo pracy. Będą mogły za to posłużyć do budowy co najmniej kilku latawców.
Cięcie paneli wykonane na ciepło przy pomocy lutownicy było już tylko przyjemnością.
cdn...
pzdr Zbyszek |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie Lis 25, 2012 17:43 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Boopsi Administrator
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 304 Skąd: Włocławek (prawie)
|
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 00:50 Temat postu: |
|
|
...cd
Klejenie i szycie żagla, sama przyjemność . Dzieki Pawłowi mam teraz plany w A0, dzięki temu odeszło mozolne łączenieenie kartek. Panele kleiłem zwykłym klejem do papieru UHU stic w sztyfcie. Trzyma niezbyt mocno, ale wystarczająco. Nici poliestrowe Coats Duet 100. Moja maszyna to stary Singer Stylist 834 która posiada na szczęście ścieg "3 krokowy zygzak".
Parę fotek do kompletu:
pozdrawiam
cdn... |
|
Powrót do góry |
|
|
tsulej
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 130 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 11:41 Temat postu: |
|
|
wow! dzieje się widzę _________________ http://akrobacyjne.blogspot.com || Latawce: Sturdy Design Saber II, R-Sky NSE LW, Eolo Neox, Wolfgang Siebert ITrix, Kite D.E.sign Sixth Sense STD by Boopsi, FlyKites Acoustik UL |
|
Powrót do góry |
|
|
Boopsi Administrator
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 304 Skąd: Włocławek (prawie)
|
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 00:44 Temat postu: |
|
|
...i dzieje się nadal.
Łączenie połówek skrzydła. Tutaj jest już trudniej i trzeba się przyłożyć żeby łączenie wyszło równo. Sprawę ułatwia trochę to, że w Sixthsense łączenie jest w linii prostej. Przykładamy żagiel do planów i kleimy. Ja się posiłkowałem dodatkowymi paskami taśmy klejącej z góry. Taśmę zdejmowałem sukcesywnie w trakcie szycia.
Wzmocnienie krawędzi spływu. Wyciąłem 3cm pasek z ripstopu zagiąłem na pół i przykleiłem do krawędzi żagla. Tutaj klej trzymał dosyć mocno i nie były potrzebne dodatkowe wzmocnienia przed szyciem. Szycie to już tylko formalność. Należy tylko pamiętać, żeby zostawić wolną przestrzeń na przeciągnięcie linki naprężającej krawędź spływu.
cdn... |
|
Powrót do góry |
|
|
iwan00
Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 219 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 07:57 Temat postu: |
|
|
Zbyszku, zamierzasz jakoś dodatkowo wzmacniać środek latawca? Pasek z mylaru/dacronu? czy zostawiasz tak jak jest z pojedynczym szwem?
-Paweł _________________ Latawce: Zeruko R194 (decathlon), Invictus 75% SUL , Sixth Sense STD (D.E.), Vortex STD (C.D.) |
|
Powrót do góry |
|
|
Boopsi Administrator
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 304 Skąd: Włocławek (prawie)
|
Wysłany: Sro Lis 28, 2012 01:26 Temat postu: |
|
|
Nie mam niestety mylaru i w pierwszej wersji nie zrobiłem wzmocnienia środka latawca.
Dziś tylko krótko dwie fotki.
Dziób latawca i przyklejona kieszeń na rurkę centralną.
Cięcie dacronu na ramiona latawca.
cdn... |
|
Powrót do góry |
|
|
Boopsi Administrator
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 304 Skąd: Włocławek (prawie)
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 00:22 Temat postu: |
|
|
Ciąg dalszy prac. Dziś zdjęcia z klejenia LE.
Zgięty na pół dacron przykleiłem do planów, zachowując krzywiznę skrzydła.
Dacronu starczyło tylko na podwinięcie końcówki na 2,5 cm
Nacięcia na łączniki rozpórek. Można sobie pomóc rysując na planach przedłużenia linii nacięć. Należy pamiętać aby przy wykonywaniu LE dla lewej strony żagla, zrobić nacięcia po przeciwnej stronie. Ja zrobiłem to w ten sposób, że przeniosłem część planów na lewą stronę wydruku. Przerysowując ołówkiem kształt LE, podświetlając plany od spodu.
Żagiel przykleiłem za pomocą dwustronnej taśmy klejącej. Jest to o tyle wygodne rozwiązanie że klejenie można wielokrotnie poprawiać. Zanim uzyska się zadowalający rezultat.
Górną część dacronu przykleiłem do żagla za pomocą taśmy klejącej.
Szycie LE to będzie ta łatwiejsza część prac.
cdn... |
|
Powrót do góry |
|
|
pawel
Dołączył: 28 Kwi 2010 Posty: 317 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 00:46 Temat postu: |
|
|
Nieźle Ci idzie Zbyszku!
Na tym etapie ruszę 2 kwestie:
1. Podwinięcie dacronu przy końcówce skrzydła.
Wydaje się konieczne, jeśli naprężanie LE będzie robione w ten sposób:
https://lh6.googleusercontent.com/-OGyysEAvbKc/ULMo2NBKVzI/AAAAAAAAAqw/pT7iDDQ55FQ/s640/8004416035_ccd7180243_z.jpg
Jeżeli używamy innej metody naprężania (bez dziurawienia tunela LE) czy warto robić zakładkę? Przy przeszywaniu to 2 zbętne warstwy dacronu.
2. Wycięcia na łączniki APA w obszyciu LE.
Swoją drogą, dorzucę kilka zdjęć do detali.
Metod jak ze wszystkim, jest kilka. Osobiście najbardziej podoba mi się wycinanie na gorąco 2 okrągłych otworów na każdy łącznik.
Mam wrażenie, że to rozwiązani najbardziej odporne na kontuzje, takie jak np. ta:
http://www.dtic.upf.edu/~npares/tmp/rip-by-connector.jpg
Oczywiście te kwestie ruszam "przy okazji" i niczego nie podważam
Zazdroszczę tempa prac
Czekam na kolejne posty.
Pozdrawiam,
Paweł _________________ Latawce: Eolo Genesis, Eolo Over, DIY l'Organic, Kitehouse Pulsar, DIY SixthSense, Fly-Acoustik UL, DIY Magnet, R-SKY Shooter Classic, LevelOne Gentleman, DIY D&N, LevelOne Genesis UL | http://www.youtube.com/user/pa79vel/videos |
|
Powrót do góry |
|
|
Boopsi Administrator
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 304 Skąd: Włocławek (prawie)
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 00:57 Temat postu: |
|
|
Naprężanie żagla planuję zrobić tak jak pokazałeś na fotce. Tylko zastosuję pojedynczy otwór. Myślę, że powinien wystarczyć. Tutaj fotka próbnego szycia końcówki skrzydła.
|
|
Powrót do góry |
|
|
sztender
Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 184 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 10:20 Temat postu: |
|
|
Ja polecam wycinanie dwóch okrągłych dziur pod łączniki genialna sprawa.
Co do zakończenia skrzydła, nie lubię dziur. Miałem w testowych wersjach i mi się nie podobało. Mają brzydką przypadłość rozrywania się przy mocnym naciągu.
Wolę osobiście naciąganie za pomocą TE. i wtedy zbytecznym jest zawijanie na końcu LE.
A i jeszcze jedno maszyna szyje super. ale dla mnie trochę za mocny naciąg. ściąga trochę materiał. Chyba, że jest to ten co u mnie na biało-niebieskim VORTEXIE to faktycznie nie mogłem ustawić tak żeby nie ściągało trochę. Na lepszym materiale wyszło oki _________________ EOLO Over/Vortex MK IV(al'a IKAREX) Invictus#2 Arlekin Bee (nylon 42-48g/m2) |
|
Powrót do góry |
|
|
Boopsi Administrator
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 304 Skąd: Włocławek (prawie)
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 10:27 Temat postu: |
|
|
Mój Talon ma dziurę do naciągu LE i nic się złego nie dzieje.
Ten niebieski materiał to jest ten sam co na Twoim Vortexie. Trochę się rozciąga. |
|
Powrót do góry |
|
|
iwan00
Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 219 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 12:19 Temat postu: |
|
|
Dokładnie Zbyszku, zazdrościmy tempa prac, solidności, dokładności i maszyny. _________________ Latawce: Zeruko R194 (decathlon), Invictus 75% SUL , Sixth Sense STD (D.E.), Vortex STD (C.D.) |
|
Powrót do góry |
|
|
Boopsi Administrator
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 304 Skąd: Włocławek (prawie)
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 16:58 Temat postu: |
|
|
Dziś kilka zdjęć z szycia LE.
Zauważyłem pewien błąd który popełniłem podczas szycia TE. Powinienem przyszyć wzmocnienie w miejscu łączników podpórek zanim zabrałem się za obszywanie krawędzi.
cdn... |
|
Powrót do góry |
|
|
pawel
Dołączył: 28 Kwi 2010 Posty: 317 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 19:00 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Zauważyłem pewien błąd który popełniłem podczas szycia TE. Powinienem przyszyć wzmocnienie w miejscu łączników podpórek zanim zabrałem się za obszywanie krawędzi. |
Może zatem warto obszyć ten fragment złożonym na pół szerszym paskiem dacronu.
Mam na myśli wariację na temat takiego rozwiązania:
https://lh6.googleusercontent.com/-XMFdd5_m-18/ULMovs6A8WI/AAAAAAAAAqM/ZTjB_VjEG8Y/s640/8004431478_bdcb158ca3_z.jpg
Przy okazji zabezpieczysz ten rejon przed przecieraniem o uzdę (przy turtle/lazy suzan etc.).
Pruć TE byłoby szkoda.... _________________ Latawce: Eolo Genesis, Eolo Over, DIY l'Organic, Kitehouse Pulsar, DIY SixthSense, Fly-Acoustik UL, DIY Magnet, R-SKY Shooter Classic, LevelOne Gentleman, DIY D&N, LevelOne Genesis UL | http://www.youtube.com/user/pa79vel/videos |
|
Powrót do góry |
|
|
iwan00
Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 219 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 21:41 Temat postu: |
|
|
Zbyszkowi chodziło chyba bardziej o to, żeby wzmocnienia wypadły pod obszyciem TE tak jak na załączonym przez Pawła rysunku. Naszycie dodatkowego paska dacronu na wierzch to zupełnie inna sprawa ale również warta uwagi... _________________ Latawce: Zeruko R194 (decathlon), Invictus 75% SUL , Sixth Sense STD (D.E.), Vortex STD (C.D.) |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw Lis 29, 2012 21:41 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|